“Leerkracht: een fantastische, sociale en dynamische job”

Wat was jouw motivatie om bio-ingenieur te worden?

De keuze en motivatie om leerkracht te worden zat er bij mij al vroeg in. Mijn leerkracht Latijn in het middelbaar vormde een grote bron van inspiratie.

Eerst wilde ik na mijn studie Bio-ingenieur deel gaan uitmaken van een educatief landbouwprogramma in het Zuiden. Niet veel later leerde ik Teach for Belgium kennen en veranderden mijn plannen.

Wat doe je voor werk?

Ik koos voor het leiderschapsprogramma van de vzw Teach for Belgium. Binnen dat programma krijg ik ondersteuning en vorming om twee jaar voltijds les te geven in een secundaire school met een hoog percentage aan kwetsbare jongeren. Op deze manier wil de vzw de sociale ongelijkheden aanpakken en de deelnemers opleiden tot inspirerende leerkrachten en mensen die verandering kunnen teweegbrengen in de maatschappij.

Het is de ideale opportuniteit waarmee ik impact kan maken, terwijl ik mijn kennis kan samenbrengen met mijn passie voor lesgeven.

Welk advies wil je startende studenten meegeven?

Leerkracht zijn is een fantastische, sociale en dynamische job: geen dag is hetzelfde, elke les vormt een nieuwe uitdaging en je bent omringd door jongeren in hun beste jaren. Je leeft en beleeft, en terwijl bouw je aan de toekomst. Ga ervoor!

Ook wij studeerden af als bio-ingenieur in de Landbouw: